تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات

تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات


آخرین نظرات

بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای ورود به سایتهای غیر مجاز، به سراغ نرم‌افزارهای تغییر ip ، سایت‌های تغییر ip و همچنین VPN رفته و این رجوع کاربران به استفاده به این روش‌های عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانت‌های نرم‌افزارهای تغییر ip و VPN شده است. ضمن این که با جستجوی کوتاه در اینترنت، با سایت‌های داخلی ارایه دهنده اشتراک VPN روبه‌رو خواهیم شد که آزادانه و بدون هیچ ترسی، شماره حساب اعلام کرده و اقدام به فروش غیر قانونی اشتراک VPN می‌‌کنند.


این میل و کشش کاربران به استفاده از چنین فن‌آوری‌هایی برای ورود به سایتهای غیر مجاز، با عوارض خطرناکی همراه است؛ چرا که کاربر با استفاده از VPN و همچنین نرم‌افزار تغییر ip با اتصال به یک سرور در خارج از کشور (عمدتا در انگلیس و آمریکا) متصل شده و همین امر موجب اختصاص یک IP خارجی به رایانه کاربر داخلی می‌شود که در ادامه این کار، همه داده‌ها و اطلاعات از رایانه کاربر به سرور خارجی انتقال پیدا کرده و از آنجا وارد دنیای مجازی اینترنت می‌شود و به این وسیله، از سد داخلی کشور عبور می‌کند.
اما این عبور از سد با تهدیدهایی روبه‌رو می‌شود؛ به این ترتیب که کاربر نمی‌داند، بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراک VPN را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می‌کنند، بلکه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه کاربر به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی‌برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه کاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود و این در حالی است که اگر کاربر برای مثال در شبکه محل کارش، این نوع ارتباط را برقرار کند، سرور می‌تواند از طریق رایانه کاربر به اطلاعات شبکه داخلی آن اداره نیز دسترسی پیدا کند و نیز با نرم‌افزارهای پیشرفته بدون آگاهی کاربر، اطلاعات موجود در رایانه یا شبکه داخلی کاربر را برای خود کپی کند. همین مسأله در نرم‌افزارهای تغییر ip مانند «فری‌گیت» و «اولترا سورف» نیز در حال انجام است.

با این حال، به نظر می‌رسد، باید تمهیدات و نظارت دقیق‌تری بر عملیات سد کردن سایتهای غیر مجاز صورت گرفته و مسئولان مخابرات کشور نیز با سایت‌های مختلف برخورد کرده و در آغاز کار، با سد کردن یک سایت، مردم را به استفاده از نرم‌افزارهای تغییر ip سوق ندهند.
در پایان تأکید می‌شود، استفاده از چنین روش‌هایی، ممکن است خطرات بسیاری داشته باشد و کاربران اینترنت باید بدانند که استفاده از چنین نرم‌افزارها و روش‌هایی، مانند این است که همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و کاری، آپلود کرده و در اختیار عموم قرار دهیم.
گفتنی است، دستگاه‌های ذیربط نیز باید با بررسی و نظارت دقیق‌تر با ارایه دهندگان غیر مجاز VPN و نرم‌افزارهای تغییر ip برخورد کنند.

نظرات  (۱)

سلام  خسته نباشید

ممنون از مطالب بسیار مفیدتون

از سایت هایی مثل symantec.com  که پیغام Embargoed Country  میدن

بدون استفاده از فیلتر شکن چطور میشه دانلود کرد ؟؟

ممنون میشم راهنمایی کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی