تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات

تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات


آخرین نظرات

چند روزی است که فیلترشکن فریگیت توسط گروهی از هکرها کنترل می شود. عمده خطری که از طرف این فیلترشکن کاربر را تهدید میکند در زمان استفاده از فیسبوک می باشد. درخواستهایی که در هنگام استفاده از این فیلترشکن به سرورهای دی ان اس ارسال میشود توسط هکرها به سرور دیگری که تحت کنترل خودشان هست هدایت می شود و یک آدرس جعلی فیسبوک را برای کاربر میفرستند ( حمله هک از نوع DNS spoofing یا DNS cache poisoning) و آنجا به راحتی یوزرنیم و پسورد فیسبوک کاربر را میخوانند.

کاربر وقتی آدرس فیسبوک را تایپ میکند به آدرس دیگری هدایت می شود که جعلی می باشد:

در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه از این فیلترشکن استفاده نکنید و اگر قبلا با فریگیت وارد فیسبوک شدید همین الان پسورد فیسبوک خود را عوض کنید.
این تغییر آدرس فیسبوک در هنگام استفاده از فریگیت فقط مخصوص ایران نیست و در همه جای دنیا در حین استفاده از فریگیت اتفاق می افتد.

این موضوع دیروز در انجمن مطرح بود ولی من مطمئن نبودم امروز از چند منبع رسمی مطلع شدم .موضوع حقیقی و قطعیه

نظرات  (۴۷)

اقتصاد، فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی 
برای عزم ملّی در زمینه فرهنگ و اقتصاد چی کنیم؟
منتظر نظراتتان هستیم....
Majal.blog.ir 

سلام !
ساله نوت مبارک :)
خوش حالم که جزو بهترینها شدی :)
به وب منم سر بزن :) مرسی :)
  • علی جعفرآبادی
  • بله متاسفانه این فیلترشکن سهم زیادی از استفاده رو هم به خودش اختصاص داده. من بعد از تست این موضوع متوجه شدم اگر از HTTPS استفاده بشه این انتقال صورت نمیگیره اما خوب به هرحال دسترسی به دیتا ورودی و خروجی برای اونها امکان پذیر هست.

    وبلاگ فوق العاده ای داری. خیلی خیلی ممنون بابت اطلاع رسانی من شمارو لینک کردم.
    خب یه فیلتر شکن دیگه سراغ ندارین؟
    میشه معرفی کنید و بگین که از کجا پیداش کنیم؟
    پاسخ:
    متاسفانه پیشنهادی وجود نداره
    با سلام و ادب
    وبلاگ میم شین سعی دارد در فضایی جدید و به نوعی دیگر به مسائل مذهبی -
    سیاسی - تربیتی- اخلاقی - طنز و ... نگاه کند و در کمال ایجاز مطالبی را
    ارائه کند.
    خوشحال می شوم که ضمن سرزدن به این وبلاگ نظر خود درباره ی نوع نگارش
    مطالب حقیر را صریح بیان بفرمایید.
    ضمنا اگر لینکم کنید که ممنون تر می شم و لینکتون می کنم
    تشکر
    mimshin.blog.ir
    خواندیمتان!
  • الهام سدری
  • از فیریگیت استفاده می کنم ولی نه واسه فیسبوک
    شما اشاره کردید که برای فیسبوک !
    آیا میتونم با اطمینان دوباره بکار بگیرمش ؟
    سلام..
    وبلاگتون خیلی خوبه...
    به وبلاگ من هم سر بزنید خوشحال میشم :)
    سلام...وبلاگ خوبی داری..به من هم سر بزن...

    سلام

    وبلاگتان جالب است و امیدوارم موفق تر باشید.

    متشکر میشویم اگر به این وبلاگ سر بزنید.

    یک سوال...برای یک کار فرهنگی که نیتم هم همین بوده میخواستم وبلاگ پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

    رو لینک کنید و ما نیز شما رو حتما لینک میکنیم(هر چند ناقابل است)اگر نکردیم از بی موالاتی

    ما بوده و یک پیام به یکی از مطالبم بدهید تا حتما این کار رو بکنیم.

    منتظر پاسختان به یکی از مطالبم هستم.

    یا علی

     

     

    سلام دوست عزیز

    مطالب مفیدی دارید تو وبلاگ

    موفق باشید

    ممنون کاربرذی بود
  • قاصـدکـــــــ بی زبان
  • براتون ارزوی موفقیت می کنم..به وبلاگ من هم سربزنید خوشحال مشیم..شاداب باشید
    سلام. تورو خدا کمکم کنید زمانی که فریگیت را باز میکنم کار نمیکنه چکار کنم
  • طراحی سایت
  • ممنون از اطلاع رسانیتون برقرار باشید
  • محسن ریاحی
  • ممنون از اطلاع رسانی شما. یا حق
    مفید، خلاصه، عالی

    سایت باز آماده همکاری با شماست.

    موفق باشید.
  • احمد کلهری
  • سلام.
    وبلاگ خوبی دارین امید وارم که بنونید پیشرفت زیادی کننین.
    اگه وقت کردی ی سری ب وبلاگ منم بزن و با نظرت مارو خوشحال کن.

    سلام دوست عزیز.طاعات و عبادات شما قبول درگاه حق.
    مایل به تبادل لینک هستید؟در صورت امکان ما را لینک کنید. ماهم شما را لینک میکنیم.

    ما را باخبر کنید.
    باتشکر
    توسط هکرها اداره میشه ؟
    جک میگین شماها ؟حوصلتون سر رفته ؟ بیکارین؟

    از اول هم مدیران سرور این برنامه کارخودشو با جاسوسی و دزدی شروع کردن خبر نداشتین ! فکر کردی اینا بیکارن بیان واسه شماها و بقیه برنامه پراکسی امن رمزنگاری شده درست کنن ؟

    یادمه همان موقع شروع و نوشته شدن این برنامه از عمد کدهای مخربی داخلش اینجکت کرده بودن که خیلی هم اطلاعات بجیب زدن

    ولی بعدها گندش درامد و برنامه رو تصحیح کردن! حتی بعضی انتی ویروسها تونستن این کدهارو تشخیص و برنامرو مخرب نشان بدهند !

    البته این برنامه ها معمولا از پورت رمزنگاری شده 443 استفاده میکنند که خب شخصا میدونم  اطلاعات وبگردی شما رمزنگاری نمیشود از سمت سرور
    بمحض استفاده از این برنامه براحتی میبینند شما در حال ورود و اتصال به چه سایتهایی هستین

    کلا چیز میز رایگان فریبی بیش نیست گول نخورید حتی نباید به این vpn های پولی هم اعتماد کرد چه برسد به این رایگانهاش


    سلام
    تشکر
  • فاطمه قنبری
  • ممنون از اطلاع رسانی
  • سید محمود موسوی
  • آفرین...
    سلام
    جاش چی استفاده کنیم خب؟!
    برای پلاس مخصوصا
    چرا این مطلب تاریخ نداره؟!!
    سلام
    ممنونم که اطلاع رسانی کردید ولی من که رفتم مشکلی نداشت
    من خیلی وقته که استفاده میکنم ولی فضاهای مجازی خودمونم خیلی خوبن
    مثلا همین فیسنما خودمون که خیلی خوبه که میریم سراغ سایت های خارجی نامعتبر
    jaleb shod
    خداقوت
    منتظر بازدید شما از وبلاگم هستم
    و اگه میشه ممنو لینک کنید ت وبلاگتون ممنون میشم

    سلام خسته نباشید

    ساییتتون خییییییییییییییییییییییییییییلی برام مفید و جذاب بود.

    ی پیشنهاد دارم بیا توی شبکه اجتماعی حرف تو حرف عضو شو.بچه هاش خیییییییییییییییییییییییلی با هالن!!

    www.harftoharf.ir

    سلام
    واقعا خبر خوبی بود و ممنون از مطالب قشنگتون!
    به وب منم یه سری بزن!
    وبم در زمینه انگلیسی است و شعار وبم " انگلیسی برای همه ".
    بیا من منتظر هستم!
    خبرهای مهمی دارم.
  • امید استیری
  • صرفا درباره ی فیسبوک هستش ؟ 
    پاسخ:
    با عرض سلام
    احتراما ضمن تشکر و قدردانی از شما بازدید کننده محترم

    خیر !
    این فیلتر شکن ها صرفا در مواقع ورود به فیس بوک اقدام به جاسوسی نمی کنند

    بلکه !!! با نصب روی کامپیوتر شما بدون اجازه گرفتن از شما شروع به کار کرده و اهداف خود را دنبال می کنند .
    با سلام  و عرض خسته نباشید به شما بابت مطالب زیباتون
    یه سوال
    شما از کدوم دسته بودید؟؟
    دانش آموزان-دانشجویانی که از رشته و درس ریاضی متنفر بوده و اونو درسی خشک و بیروح میدانستید و همیشه از ان فراری بودید
    یا اینکه مثل من و رفقام عاشق علم شیرین ریاضی؟؟
    جزو هر دسته هستید کافیه تا یه بار به وب ما سربزنید
    وبلاگی در مورد شیرینی های ریاضی
    بازی با ریاضی
    تست هوش های جالب
    معادلات جالب
    روابط دنیا با ریاضی
    سفسطه های جالب و بامزه
    فقط کافیه چن دقیقه از وقت گرانبهاتونو صرف وب ما بکنید
    امیدوارم لذت ببرید
    منتظر نظرات گرمتون هستم
    پایه تبادل لینک هستم دوست عزیز
    منتظرتم اومدی نظربده تا از اومدنت با خبر بشم
    هر وقت آپدیت کردی وبتو خبر بده تا سر بزنم
    با تشکر فراوان
    پارسا
    این موضوع که عادیه استفاده از تمام این فیلترشکن ها همین داستان رو داره
    فری گیت کلا خراب هست. باهاش نمیشه رفت تو گوگل پلاس... تازه فیس بوکش هم کنده.ولی در عوض کامارو(فیلتر شکن ایرانی جدید) هم سرعتش خوبه هم تو نسخه پولیش میشه عکس ها رو هم فیلتر کرد.
  • مسعود وحید
  • البته اگر در هنگام تایپ آدرس فیس بوک عبارت https:// را وارد کنید مشکلی نخواهید داشت و شما به سیستم اصلی فیس بوک متصل می گردید.
    ضمنا در زمان استفاده از فری گیت یا هر فیلترشکن و وی پی ان دیگری شرکت ارائه دهنده خدمات ، امکان مشاهده کلیه ی اطلاعات رد و بدل شده شما را خواهد داشت مگر سایتهایی که از پروتکل ssl استفاده می کنند. همچنین گوگل مدتی است بر روی تمام سرویس های خود از این سرویس استفاده می کند.
  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
    ما را با درج لینک یا بنر و یا نشر مطالب در وبگاه خود یاری نمائید
    یاعلی
    سلام
    ممنون از اطلاع رسانیتون
    سلام و درود
    پیش نویس ها بروز شد.
    آخرین مطلب:
    کلمات غیر قابل ترجمه از زبان های دیگر.
    به ما سری بزنید.


  • سید حسین مدارایی
  • سلام.
    نسخه جدید این فیلترشکن منتشر شد. لطفا بررسی کنید که این مشکل همچنان پا برجاست یا امکان استفاده از نسخه جدید هست؟
    پاسخ:
    با سلام و ادب
    در تمامی نسخه های فیلتر شکن این مشکل وجود داره و خواهد داشت 
    ممنونم مرسی از سایت بسیار خوبتون موفق باشین
    ممنونم مرسی از سایت بسیار خوبتون موفق باشین
    دیگه فری گتی وجود نداره همه فیلترشکن ها از کار افتادن و به سرور وصل نمیشن
  • <a href="http://www.barbarisahand.ir/" >باربری</a>
  • با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق و پیروز باشید
    سلام ، من با ارور Searching server failed مواحه میشم ، گاهی با ذیست کردن فایرفاکس و اکسپلورر فری گیت وصل میشه ، هیچ فیلتر شکن دیگه ای هم روی سیستمم کار نمیکنه ، راه حلی واسه این مشکل دارین؟
    کدام فیلتر شکن خوب است؟
    مرسی عالی بود
    یعنی الان هیچ خطری برای جاهای دیگه نداره؟فقط فیس بوک؟
    اطلاعات بانک و ... که سیو شده رو از روی مرورگر بر نمی داره؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی