تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات

تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات


آخرین نظرات
۱.  HTTPS Everywhere . همان طور که می دانید وبگردی در محیط دارای ssl بسیار امنتر از وبگردی در میان صفحات معمولی است. این افزونه که برای کروم و فایرفاکس در دسترس است، اطمینان حاصل می کند که ارتباطات شما با بسیاری سایت های مهم، به صورت ssl باشد، در نتیجه احتمال کمتری برای حملات موقع دانلود یا ایجاد حساب های کاربری وجود دارد. 
 
۲. LastPass . این حتما برای شما افزونه ای آشنا است. با استفاده از آن نه تنها رمزهای عبور شما به صورت امن ذخیره می شوند، بلکه می توانید رمزهای طولانی و امن نیز درست کنید. رمزهای شما بر روی پایگاه داده ابری ذخیره، و به صورت خودکار در سایت های مورد بازدید وارد می شوند.
 
۳. LongURL . اگر از توییتر استفاده می کنید، حتما لینک های کوتاه شده را دیده اید. هر چند این لینک های کوتاه برای خلوت کردن منظره وبگردی شما خوب هستند ولی گاه می توانند شما را به مقاصد گردشگری ناامنی در این قلمروی وسیع هدایت کنند. بنابراین با این افزونه می توانید آنها را به شکل بلند خودشان برگردانید تا مقصد را از روی آدرس٬ تشخیص دهید.
 
۴. NoScript . این افزونه مناسب برای فایرفاکس جلوی اجرا شدن پلاگین های جاوا اسکریپت و فلشی که روی سایت ها هستند را می گیرد. اگر هم به سایتی اطمینان دارید٬ می توانید آن را داخل فهرست سفید قرار دهید ولی برای سایت های ناشناس یک چنین محافظی چاره ساز است.
 
۵. Trusteer Rapport . این یک ابزار خوب مقابله با بد افزار و نیز یک رمزنگار است که برنده جایزه نیز شده. با استفاده از آن می توانید هر بدافزاری را که قصد سرقت اطلاعات شما را دارد مسدود کنید و نیز جلوی ورود اطلاعات حساس تان به سایت های جعلی (مثلا در مواردی نظیر جعل سایت بانک ها) را می گیرد.
 
۶.  VirusTotal . می توانید هر نوع فایل یا آدرس URL را به دست این ابزار تحت وب (که زیر مجموعه گوگل است) بسپارید تا آنها برای یافتن ویروس ها٬ کرم ها٬ تروجان ها٬ و دیگر گونه های بدافزار اسکن کند. 

نظرات  (۲)

سلام من مدتهاست از lastpass استفاده می کنم میشه بگید چقدر از لحاظ امنیتی میشه به این سایت اطمینان کرد
پاسخ:
چنین وب سایت هایی معمولا خطراتی احتمالی برای شما ندارند 

اما توجه داشته باشید وب سایت هایی که خدمات رایگان ارائه میدهند معمولا یک سری خدمات از شما می گیرند !
وقتی از فیلتر شکن استفاده می کنیم باز هم این افزونه ها به درد میخورند و کارایی دارندم می تونند جلوی ارسال اطلاعات ما ور به سرور فیلتر شکن بگیرند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی