تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات

تیم واکنش سریع سایبری ایران

امنیت شبکــه و اطلاعات :: بررسی ، پیشگیری و رفع مشکلات


آخرین نظرات

دنیای کامپیوتر همیشه پر بوده از هکرهایی که علم کامپیوتر را به سمت پیشرفت هدایت کرده اند و شکل امروزی اینترنت، شبکه و کامپیوترها را ساخته اند. هکرها کلا دو نوع هستن ؛  White Hat ( کلاه سفید ها ) و  Black Hat! ( کلاه سیاه ها )

کلاه سفیدها همان هکرهای اخلاقی و قانونی هستن و در واقع کارشناسان کامپیوتر و شبکه هستند که به منظور کمک به صاحبان سیستم های کامپیوتری، به سیستم امنیتی آنها نفوذ می کنند. آنها با این نوع حملات به دنبال آسیب هایی می گردند که ممکن است از طریق هکرهای سو استفاده گر و مخرب به سیستم های کامپیوتری وارد شده باشند. هکرهای متعهد به اخلاق نیز درست همچون هکرهای سارق وارد سیستم امنیتی کامپیوتر می شوند و به این ترتیب کنترل های لازم را انجام می دهند.
استفان وزنیاک یکی از کلاه سفیدان معروف دنیا که همراه با استیو جابز شرکت اپل را تاسیس کرد، مدال ملی فناوری و دکترای افتخاری از دو دانشگاه کترینگ و نوا را دریافت کرده.


وزنیاک هک کردن را با ابداع روشی برای دورزدن سوییچ های مراکز تلفن شروع کرد. او از این طریق موفق شد به رایگان تماس های تلفنی راه دور برقرار کند. وی با همکاری جابز محصولاتی موسوم به جعبه آبی را که با همین هدف طراحی کرده بودند در ابتدای دهه 80 به هم دانشگاهی هایشان فروختند. وزنیاک یک بار با استفاده از همین دستگاه به رایگان به شخص پاپ در واتیکان زنگ زد و ادعا نمود هنری کیسینجر سیاستمدار کهنه کار آمریکایی است!

کلاه مشکی ها یاهمان گروه Cracker. کراکرها خرابکارترین نوع هکرها هستند. این گروه به طور کاملا پنهانی دست به عملیات خراب کارانه می زنند. کلاه سیاه ها اولین چیزی که به فکرشان می رسد نفوذ به سیستم قربانی است کلاه سیاه ها همه ویروس نویسند و با ارسال ویروس نوشته شده خود بر روی سیستم قربانی به آن سیستم نفوذ پیدا می کند در واقع یک جاسوس بر روی سیستم قربانی می فرستند. همیشه هویت اصلی این گروه پنهان است.
از کلاه مشکی های معروف می توان به جاناتان جیمز با نام مستعار “c0mrade” کرد. او زمانی که تنها ۱۵ سال سن داشت توانست به شبکه‌های زیادی از جمله وزارت دفاع آمریکا و ناسا حمله کند و به آنها دسترسی پیدا کند.
جیمز شبکه ناسا را هک نمود و آنقدر اطلاعات از آن دانلود کرد تا به نحوه کار ایستگاه فضایی بین‌المللی پی ببرد. ارزش اطلاعات دانلود شده توسط وی ۱.۷ میلیون دلار بود که باید هزینه‌ی تعطیلی سه هفته‌ای شبکه ناسا پس از این عملیات که معادل ۴۱۰۰۰ دلار خسارت به آن‌ها تحمیل کرد را نیز به آن اضافه کرد.
اما داستان جیمز پایانی تراژیک داشت. در سال ۲۰۰۷ شبکه تعداد زیادی از شرکت‌ها هدف موج حمله تخریبی خطرناکی قرار گرفت. با این که جیمز انجام این حملات را تکذیب کرد اما بار دیگر او تحت بازجویی قرار گرفته و ممنوع الفعالیت شد. وی در سال ۲۰۰۸ به دلیل متهم شدن به جرمی که مرتکب نشده بود دست به خودکشی زد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی